Dermatolog Częstochowa

Dermatologia to dziedzina medycyny, skupiająca się na badaniu struktury skóry i sposobów jej funkcjonowania. Dziedzina ta pojawiła się w starożytności, kiedy to choroby skórne łatwo zauważalne były poddawane refleksjom i próbom leczenia za pomocą różnego rodzaju ziół i tworzonych przez ówczesnych medyków preparatów. Dermatolog leczy schorzenia skóry, włosów, paznokci, a także pomaga leczyć choroby ogólnoustrojowe, o ile są one powiązane problematycznie z chorobami skóry (np. czerniaki, rumień guzowaty), pomoc w leczeniu zmian hormonalnych. W naszej klinice w Częstochowie leczymy problemy skórne. Nasz dermatolog pomoże Pacjentom uporać się z widocznymi problemami. Wykonujemy także szereg zabiegów profilaktycznych, terapeutycznych i poprawiających wygląd.

Dermatoskopia, czyli poszukiwanie niebezpiecznych znamion

W każdej zmianie skórnej może tkwić zalążek poważnego problemu zdrowotnego. Nie bez powodu wciąż trwa akcja edukacyjna, mówiąca o zagrożeniu płynącym z nadmiernej ekspozycji na słońce. W naszej klinice sprawdzisz, czy nic Ci nie grozi. Wykonujemy badania przy pomocy najnowszej generacji wideodermatoskopu. Bardzo dokładnie możemy ocenić znamiona na skórze, wyeliminować zagrożenie i w razie ewentualnych szkodliwych zmian, wyciąć je by w późniejszym czasie nie przerodziły się w groźne choroby.

Zabiegi związane z trychologią

Trychologia to dział dermatologii, skupiający się na rozwiązywaniu problemów ze skórą głowy i włosami. W Derma-Clinic dr Orlitz wykonasz badania trychoskopowe, pomogą one określić przyczynę takich problemów jak łysienie, atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, łojotok czy uszkodzenia strukturalne.

Leczenie nadpotliwości

Nadmierna potliwość ciała to coraz częstszy problem. To dolegliwość skutecznie uprzykrzająca nasze codzienne funkcjonowanie. Problem dotyczy dwóch sfer naszego ciała – kończyn dolnych i pach. Nie zawsze można ustalić przyczyny nadpotliwości, ale za to zawsze można popracować nad likwidacją jej objawów. Oferujemy zabiegi takie jak toksyna botulinowa i Laser Accusculpt, które skutecznie pomogą Wam pozbyć się kłopotliwej dysfunkcji.

Leczenie rumienia

Zmiany w obrębie naczyń krwionośnych włosowatych często prowadzą do pojawienia się rumieńca na twarzy. Gwałtownie rozszerzające się naczynka, szybszy przepływ krwi powodowane są sygnałami układu nerwowego, reagującego na emocje, przeżycia. Zdarza się, że naturalnie pojawiający się rumieniec na twarzy przeradza się w rumień, który nie znika. Wtedy potrzebna jest pomoc dermatologiczna, jaką oferujemy w naszej klinice.

Trądzik – leczenie i pielęgnacja cery trudnej

Jednym z najczęściej występujących schorzeń skóry jest trądzik – o tyle groźna choroba, że nieleczona może zostawić trwałe blizny na twarzy. Najczęściej problem pojawia się w okresie dojrzewania, jednak nie tylko. Zdarza się i u osób po 30 roku życia. Trądzik pojawia się nie tylko na twarzy, ale i na plecach, ramionach czy dekolcie. Wywoływany przez nadmiar sebum, hiperkeratozę i bakterie, trudny jest do usunięcia. Leczenie trądziku polega na działaniach farmakologicznych, zabiegach medycznych i kosmetycznych oraz stosowaniu produktów dermokosmetycznych.

Sklerotyzacja, czyli usuwanie rozszerzonych naczynek żylnych

Popularnie zwane pajączki to problem estetyczny dotykający kobiet. Wyeksponowane naczynka żylne znacząco zmieniają obraz naszego ciała. Mają czerwono-niebiesko-fioletowy kolor. Czasami tworzą całą siatkę naczynek. Najczęściej jest to genetycznie przekazana właściwość ciała. Naczynka można zniwelować poprzez zabieg sklerotyzacji, który całkowicie niweluje kolorowe pajączki na naszej skórze.

Usuwanie blizn

Blizny szpecą, wpływają na naszą samoocenę i poczucie własnej wartości – w szczególności te, które są bardzo widoczne. Krępują i całkowicie zmieniają nasz obraz. Jeśli blizny po ranach, uszkodzeniach skóry pozostają, to same nie znikną. Z czasem blakną i są mniej widoczne. Jednak pozostają bruzdy, zgrubienia, czy koryta, które zawsze będą tak samo widoczne. Z pomocą przychodzą dermatolodzy, którzy mogą zaproponować cały szereg preparatów mających usunąć blizny. Jeśli jednak pozostałości po uszkodzeniach są zbyt mocne, same kremy i preparaty nie wystarczą. Wtedy trzeba zastosować specjalistyczne zabiegi, takie jak laseroterapia czy mezoterapia, sonoforeza i jonoforeza.

Usuwanie przebarwień

Podobne zabiegi stosuje się do usuwania przebarwień na skórze. Przebarwienia pojawiają się pod postacią plam o różnych kształtach i kolorach, mogą znaleźć się w każdym miejscu na ciele, nie tylko na twarzy. Najczęstszą przyczyną przebarwień jest nadmierna ekspozycja na słońce. Przebarwienia bez profesjonalnej pomocy nie znikną.

Pomoc w walce z rozstępami

Rozstępy to rodzaj naturalnie i samoczynnie pojawiających się blizn. Głównym powodem ich pojawienia się jest nadmierne rozciągnięcie się skóry i zerwanie włókien kolagenowych. Im wcześniej zaczniemy usuwać rozstępy, tym lepsze efekty osiągniemy. Dlatego, jak tylko zauważycie pierwsze symptomy blizn, przyjdźcie na konsultacje dermatologiczne. Kremy na rozstępy niestety nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Spowalniają proces i delikatnie zmniejszają objawy, ale nie usuną problemu. Aby się pozbyć rozstępów trzeba poddać się specjalistycznym zabiegom dermatologicznym i kosmetycznym.

Rozszerzone pory – znamy sposób na ich usunięcie

Widoczne na pierwszy rzut oka wgłębienia i dziurki na powierzchni skóry, sprawiają wrażenie, że nasza cera przypomina ziemistą, grudkowatą powłokę. Pory są naturalnym elementem skóry, powinny być widoczne, jednak te, które nazywamy rozszerzonymi, są nieestetycznym odchyleniem od normy i jednocześnie początkiem problemów. Mogą one powodować liczne zakażenia i wypryski spowodowane stanem zapalnym. Specjalnie opracowane peelingi i zabiegi kosmetyczne to dobry sposób na poradzenie sobie z problemem rozszerzonych porówi

.