Trychologia

Czym jest trychologia?

Terminem „trychologia” określa się część dermatologii zajmującą się problemami z włosami i skórą głowy takimi jak:
  • łysienie ( androgenne, telegenowe, plackowate)
  • atopowe zapalenie skóry
  • łuszczyca skóry głowy
  • łojotok ( trądzik, łojotokowe zapalenie skóry)
  • uszkodzenie strukturalne włosów.

Badanie trychoskopowe, trychoscan i trychogram

W naszej klinice wykonujemy badania trychoskopowe polegające na obserwacji w powiększeniu stanu włosów oraz skóry głowy.
 Dalszym rozwinięciem badania trychoskopowego  jest wykonanie tzw trychoscanu. Badanie pozwala ocenić ilość i gęstości włosów typu termalnego i typu vellus, ilości włosów w poszczególnych fazach (anagen, telogen) oraz udokumentować wynik elektronicznie. Uzyskuje się w ten sposób istotne informacje w trakcie leczenia, które zazwyczaj jest długotrwałe. Podczas kontroli badanie pomaga obiektywnie ocenić skuteczność kuracji i w razie potrzeby odpowiednio szybko reagować.

Jak wygląda badanie trychoscan?
  1. W odpowiednio wybranym miejscu włosy są golone na bardzo krótką długość na powierzchni ok 1,5 cm2 (miejsce po zaczesaniu włosów będzie praktycznie niewidoczne).
    Trychoscan

2. W celu uwidocznienia wszystkich włosów na badany obszar nakładana jest masa barwiąca.
    badanie trychoskopowe

3. Wykonanie zdjęcia w odpowiednim powiększeniu.
    Trychoskopia

4. Za pomocą oprogramowania przeprowadzana jest analiza trychoscan
    Trychogram

W celu oceny ilości włosów w fazie anagenowej i telogenowej po 2-3 dniach wykonywane jest kolejne zdjęcie i przeprowadzany jest trychogram. Oprogramowanie rozpoznaje włosy które zmieniły długość.

Zapraszamy pacjentów z Częstochowy, Katowic, jak również innych miast Polski na konsultacje z naszym lekarzem specjalistą. Dermatolog na podstawie niezbędnych badań dokonana diagnozy i dobierze odpowiednią metodę leczenia.

Czytaj również: Wypadanie włosów