Zmiany skórne

W zależności od rodzaju zmian mogą one być usuwane laserowo, poprzez mrożenie, elektrokoagulację lub zabieg chirurgiczny.

Brodawki to często występujące zmiany skórne na błonach śluzowych i skórze. Powstają w wyniku zakażenia wirusem brodawczaka ludzkiego HPV. Do zakażenia dochodzi stosunkowo łatwo. Najczęściej wystpują na dłoniach i stopach.

Tłuszczaki są guzami powstającymi pod wpływem gromadzenia się tkanki tłuszczowej w jednym miejscu. Najczęściej zlokalizowane są pod skórą i mogą występować w przeróżnym kształcie i wielkości. Tłuszczaki dotyczą najczęściej dorosłych, jednak czasem występują u dzieci.

Włókniaki są to miękkie, uszypułkowane guzki, które zwisają workowato i dają się częściowo wprowadzić w głąb skóry przez ucisk palcem. Mogą mierzyć kilka milimetrów lub sięgać nawet kilku centymetrów. Zbudowane są z tkanki łącznej skóry właściwej i występują jako jej przerost. Mają one barwę skóry lub są od niej ciemniejsze, o brunatnym zabarwieniu, najczęściej występują na szyi, karku, w okolicy pach oraz powiek.

Odciski powstają w wyniku ściśnięcia skóry pomiędzy kośćmi stopy a obuwiem albo w wyniku ocierania palców stopy o siebie. Najczęstszą przyczyną powstawania odcisków są nieodpowiednio dopasowane buty, które są za ciasne lub ze zwężanymi czubkami, dlatego z reguły defekt ten dotyczy kobiet. Odcisk wygląda jak okrągłe stwardnienie skóry. Trzon lub korzeń sięga do głębszych warstw skóry, naciskając wywołuje dotkliwy ból.

Kępki żółte najczęściej lokalizują się na powiekach górnych lub dolnych, rosną powoli. Są to płaskie grudki koloru żółtego o różnym kształcie i wielkości. W wielu przypadkach istnieje związek pomiędzy występowaniem zaburzenia lipidów we krwi – podwyższony cholesterol, a występowaniem kępek żółtych.

Grzybica paznokci

jest to choroba, którą niezwykle łatwo się zarazić – głównie na basenie, w saunie, a także pożyczając obuwie od osoby chorującej na grzybicę. Niestety zwalczenie grzybicy paznokci bywa bardzo trudne i czasochłonne. Jedną z nowocześniejszych i skuteczniejszych metod leczenia grzybicy są zabiegi wykonywane przy użyciu lasera. Grzybica paznokci laserowo leczona znacznie szybciej znika ze stóp, a paznokcie lepiej się odradzają i wracają do zdrowia.

Proponowane zabiegi: