Peeling SpectraPeel

Do tej pory mianem peelingu laserowego określano jedynie ablację laserową (tzw. resurfacing) laserami CO2 lub Er:YAG (erbowo-yagowy). Lasery te powodują odparowanie tkanki na głębokość 30 – 70 mikrometrów, a więc dochodzące do warstwy brodawkowatej skóry właściwej. Dobrze wykonany resurfacing daje dobre rezultaty. Ponieważ jednak zabieg jest bardzo inwazyjny (przeprowadzany wyłącznie w znieczuleniu anestezjologicznym) największy problem stanowią czas rekonwalescencji po zabiegu oraz stosunkowo duże ryzyko powikłań. Przez pierwszych 7-10 dni występują znaczne dolegliwości bólowe, następuje wyłączenie z życia codziennego (urlop jest konieczny). Całkowite gojenie trwa kilka, a czasem kilkanaście tygodni.

SpectraPeel jest nowym rodzajem peelingu laserowego. Do wykonania SpectraPeel-u stosuje się laser Nd:YAG (neodymowo-yagowy) z tzw. Q-switch-em. W przeciwieństwie do resurfacingu laserami CO2 i Er:YAG laser nie odparowuje tkanki, a tym samym nie powstają żadne długo gojące się rany. SpectraPeel jest bezinwazyjny i praktycznie bezbolesny, a rezultaty pozbawione dramatyzmu. Można powrócić do życia codziennego bezpośrednio po zabiegu. SpectraPeel jest również pozbawiony ryzyka powikłań i skutków ubocznych, a spodziewane rezultaty po prostu lepszym i trwałym rozwiązaniem. Obecnie peeling laserowy SpectraPeel jest w Polsce mało znany, gdyż tego typu laserów jast zaledwie kilka w Polsce. Tymczasem w USA czy Brazylii Spektra Peel bije rekordy popularności.

Kiedy można stosować peeling laserowy SpectraPeel?
  • leczenie wszystkich typów trądzika
  • redukcja zaczerwienienia przy stanie zapalnym trądzika
  • oczyszczanie powierzchni skóry i zatkanych porów
  • stymulacja regeneracji i odnowy skóry
  • redukcja łojotoku
  • redukcja rozszerzonych porów
  • usuwanie przebarwień wszystkich typów
Jak działa SpectraPeel?
Drobinki węgla rozprowadzone na skórze wnikają w najdrobniejsze nierówności, zagłębienia i pory. Następnie podczas zabiegu absorbują energię strzałów lasera powodując mikroeksplozje na skórze. Synergia działania efektu foto-termicznego i fotochemicznego podczas jednego zabiegu oczyszcza skórę, poprzez stymulację i mechaniczne zniszczenie redukuje rozszerzone pory, aktywuje przebudowę kolagenu.

Jak wygląda peeling laserowy SpectraPeel?
Zabieg jest mało do średnio bolesny, strzały lasera są odczuwane jak lekkie uszczypnięcia. Znieczulenie nie jest stosowane. Po zabiegu nie występują żadne dolegliwości bólowe.

Krok 1.
Po dokładnym oczyszczeniu na skórę nanosi się emulsje węglową i wciera dokładnie we wszystkie nierówności i pory. Drobinki węgla stanowić będą materiał absorpcyjny dla promieni lasera.
Krok 2.
Skóra zostaje naświetlona jednym przejściem lasera w trybie termicznym. Zwiększa to wnikanie foto-absorbera w pory oraz stymuluje regenerację komórek skóry.
Krok 3.
Naświetlanie laserem w trybie Q-switch powoduje mikro-wybuchy węgla na powierzchni skóry dając efekt peelingu fotomechanicznego. Skóra odczyszcza się, zwężają się pory, zapoczątkowana zostaje przebudowa kolagenu, zmniejszenie łojotoku.
Krok 4.
Pielęgnacja po zabiegowa kończąca zabieg. W zależności od problemu i intensywności zabiegu stosuje się kremy kojące, może być zastosowana maska kolagenowa, algowa.

Jak będzie wyglądać skóra po peelingu i jak należy ją pielęgnować?
Po zabiegu skóra jest lekko zaczerwieniona przez kilka godzin. Po kilku dniach następuje delikatne złuszczanie. Skórę należy myć regularnie i stosować kremy zalecone przez lekarza wykonującego zabieg. Bezwzględnie należy chronić skórę przed słońcem stosując blokery UV. Przez 48 godz. nie wolno stosować preparatów zawierających kwas glikolowy, retinol, alkohol .

Ile zabiegów należy wykonać?
W celu osiągnięcia optymalnego i długotrwałego efektu zaleca się wykonanie 3-5 zabiegów w odstępach 2-4 tygodnie.

Jakiego rodzaju ryzyka są związane z peelingiem laserowym SpectraPeel?
Spectrapeel jest zabiegiem bezpiecznym, stosowanym każdego roku na tysiącach kobiet i mężczyzn bez jakichkolwiek poważnych komplikacji. Zabieg jest zgodny z duchem nowoczesnej medycyny: maksimum efektu, minimum ryzyka powikłań i skutków ubocznych.

Jakich efektów można oczekiwać po peelingu SpectraPeel?
Stopień poprawy zależy od stanu skóry i rodzaju problemu, niemniej znaczna poprawa będzie zauważalna już po pierwszym zabiegu. Trądzik, rozszerzone pory, przebarwienia zostają zredukowane, również poprawia się koloryt i tekstura skóry. Z każdym kolejnym zabiegiem efekty będą coraz bardziej widoczne. Obecnie przeprowadziliśmy już kilkadziesiąt peelingów Spectrapeel i niezmiernie jest nam miło obserwować zaskoczenie pacjentów efektami zabiegów.

Peeling laserowy SpectraPeel - cennik
Twarz 450