Regenera Activa

Regenera activa

Regenera activa jest przełomowym systemem stosowanym w leczeniu łysienia androgenowego oraz medycynie regeneracyjnej. Umożliwia on uzyskanie mieszanki komórek macierzystych i czynników wzrostowych, które po podaniu do skóry pacjenta wykazują właściwości odbudowywujące.

Łysienie androgenowe

Łysienie androgenowe jest chorobą o podłożu genetycznym, która objawia się zależnym od hormonów, postępującym wypadaniem włosów o charakterze niebliznowaciejącym.
Dotyka ona zarówno mężczyzn jak i kobiet. Problem ten dotyczy około 80% mężczyzn oraz jest przyczyną 95% rozpoznanych przypadków łysienia.

Bezpośrednią przyczyną tej choroby jest nadreaktywność mieszków włosowych, na dihydrotestosteron (DHT). Związek ten powstaje z testosteronu przy pomocy enzymu -
5α-reduktazy - oraz oddziałuje on na receptory androgenowe w mieszkach włosowych. Proces ten skutkuje stopniowym zmniejszaniem się średnicy oraz długości rosnącego włosa i finalnie prowadzi do jego całkowitego zaniku.

W łysieniu androgenowym charakterystyczne jest również przetłuszczanie się skóry głowy, co związane jest z nadmierną produkcją gruczołów łojowych.

U mężczyzn choroba ta charakteryzuje się recesją linii włosów, czyli potocznie zwanymi zakolami oraz łysiną na wierzchołku głowy, często prowadzi ona do całkowitego wyłysienia. U kobiet z kolei objawia się ona zwykle przerzedzeniem owłosienia na czubku głowy oraz prawie nigdy nie prowadzi do całkowitej utraty włosów. Często u kobiet łysieniu androgenowemu towarzyszy hirstuyzm, czyli występowanie nadmiernego owłosienia typu męskiego (owłosienie twarzy, klatki piersiowej, brzucha).

Jak działa regenera activa ?
Regenera activa jest techniką polegającą na autologicznym przeszczepie komórek (pacjent jest zarówno dawcą jak i biorcą). Podczas pojedynczego zabiegu metoda ta pozwala na wyselekcjonowanie komórek progenitorowych, komórek macierzystych oraz czynników wzrostowych z pobranego od pacjenta niewielkiego wycinka skóry oraz podanie ich do skóry głowy. Technika ta zapewnia bardzo dobry efekt terapeutyczny zarówno w leczeniu łysienia androgenowego, jak i w leczeniu ciężko gojących się ran. Skuteczność Regenera Activa potwierdzona została przez badania kliniczne wykazujące wysoką koncentrację uzyskanych komórek z tkanek stałych. Poza jej zastosowaniem w dermatologii i medycynie regeneracyjnej, może być również potencjalnie wykorzystana w chirurgii plastycznej czy ortopedii.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg z użyciem Regenera Activa składa się z 3 głównych etapów:

regenera activa 01

W pierwszym etapie lekarz pobiera niewielki wycinek skóry (od jednego do trzech okręgów o średnicy 2,5 mm) z okolicy karku na linii włosów. Miejsce to jest najmniej podatne na łysienie androgenowe, a pobranie tak niewielkich fragmentów umożliwia samoistne zagojenie się ran. Cały etap jest zupełnie bezbolesny, ponieważ miejsce pobrania wycinków zostaje wcześniej znieczulone.

regenera activa 02
W drugim etapie przy pomocy nowoczesnego urządzenia lekarz wyselekcjonowywuje komórki progenitorowe, komórki macierzyste oraz czynniki wzrostowe, które posiadają właściwości regeneracyjne.

regenera activa 03
W trzecim etapie lekarz podaje przygotowaną mieszankę w skórę Twojej głowy na zasadzie mezoterapii. Preparat pobudza mieszki włosowe, oraz inicjuje procesy naprawcze.

Jak często powtarza się zabieg?

Zabieg z użyciem Regenera Activa wykonuje się tylko raz w pojedynczej sesji. Nie ma potrzeby wykonywania zabiegu w serii. Można powtórzyć ten zabieg po 2-3 latach, aby zapobiegać postępowi łysienia androgenowego.

Efekty po 30-60 dni od zabiegu